VILD MED VANDSPORT

Fællesskab, engagement, udvikling og plads til alle

Klubbens motto, vision og værdier

Motto:
Vild med Vandsport

Værdier:
Fællesskab, engagement, udvikling og plads til alle

Vision:
Vi vil være Lolland-Falsters Fyrtårn indenfor vandsport, gerne i samarbejde med andre vandsportsklubber og øvrigt foreningsliv

Når vi er så vilde med vand, skal vi kunne præstere i vand og udvikle svømmetalenter lokalt. Men vores mål er også at kunne fastholde unge mennesker i svømmesporten og i det aktive sportsfællesskab.

Vi søger meget gerne at vores K-afd styrkes i fællesskab med hinanden og med andre og at vi med vores K-svømmere kommer i fællesskab gennem FIBU projektet og møder andre unge i idrætten, så vi sammen tilvælger det aktive liv. Og at flere på den måde er med til at sætte vores lokalområde på landkortet, ved at præstere og invitere udefra ind i K-afd og med til stævner, mesterskaber og træningslejre.

Vi ønsker at udvikle K-afd til Lolland-Falsters Fyrtårn indenfor svømning, øge medlemstal i K-afd, samt øge antallet af unge svømmere over 18 år.

Udvikling af K-svømmere foregår via træningslejre, fællesskab, vedholdende træningspas, trænerudvikling og stævnedeltagelse. Udvikling foregår også via "dry land"-træning, styrketræning, cykling og løb.

Vi investerer vores engagement i U-afd, sådan at vores små kommende K-svømmere mærker fællesskab og mulighed for udvikling i et miljø med plads til alle. Vi har forandret strukturen løbende i U-afd, for at fastholde flere U-svømmere op til K-afd.
Øge trivsel her via Micro stævner og træningslejre og det har givet afkast i flere K-svømmere og flere virkelig gode resultater til stævner.

Vi vil være en klub for alle og skabe en fremtid K-afd for alle. Det betyder samtidig, at vi har et mål om at vi kan øge sponsor- og tilskudsaftaler til klubben og K-afd, sådan at brugerbetalingen for svømmerne reduceres, og vi på den måde bedre kan være en svømmeklub for alle.

Vores sponsorer