Fremtidens Idræt for Børn og Unge

Svømmeklubben SYD er sammen med TSG Toreby-Sundby Gymnastikforening spydspidsforening i Guldborgsund i Mærsk fonden og DIFs projekt om Fremtidens Idræt for Børn og Unge.

Målsætningen for projektet er gennem et stærkt, lokalt foreningsliv og derigennem meningsfulde fællesskaber, at øge børn og unges trivsel og mentale sundhed.

En målsætning der passer perfekt til vores vision og værdier.

Med på holdet har vi Juliane Elander Rasmussen, der er pr. 1. december 2013 er ansat som børne- og Ungeansvarlig i projektet. Juliane er 44 år og flyttede i 2020 til Falster med sin familie, hvor hendes mand er født og opvokset. Hun er også vild med vand og bevægelse og har selv dyrket eliteroning i 20 år. Hun siger om projektet:

”Jeg brænder for gode fællesskaber gennem bevægelse og sunde træningsmiljøer. Jeg ved, hvor mange store oplevelser og gode venskaber man kan få gennem sport og idræt og glæder mig rigtig meget til arbejdet i Svømmeklubben SYD og TSG”

Læs mere om projektet her

Vores sponsorer